Home » Résidences Glendon » Information au sujet de l’emménagement à Glendon

Information au sujet de l’emménagement à Glendon

Bienvenue chez vous! 

Nous sommes impatients de vous accueillir dans la communauté de résidence sûre et passionnante du campus Glendon de l’Université York. Vivre en résidence est une opportunité incroyable et nous espérons que la résidence deviendra votre foyer loin de chez vous au cours des prochains mois.

Alors que le trimestre d’automne approche à grands pas, nous tenons à vous rappeler que les équipes des services de résidences et de conférences ainsi que celle de la vie en résidence sont là pour vous aider à vous intégrer dans la vie du campus et pour vous mettre en contact avec les ressources du campus qui vous aideront à réussir. Vous trouverez ci-dessous des informations importantes concernant votre expérience en résidence.

Avant votre arrivée, il y a quelques détails importants que nous aimerions que vous notiez pour vous assurer que vous êtes prêt à emménager. Veuillez lire attentivement les informations suivantes et si vous avez des questions ou des inquiétudes avant votre arrivée sur le campus, contactez-nous par téléphone au 416-487-6844 ou par courriel à residence@glendon.yorku.ca.

N’oubliez pas de nous joindre sur Facebook et Instagram.

Emménagement

Les étudiants qui ont une réservation de chambre confirmée pour le trimestre d’automne 2024 recevront un courriel des services de logement et de conférence comprenant votre affectation de chambre et la fenêtre d’emménagement pour ceux qui emménagent le 25 août 2024. Veuillez vous assurer que vous avez ajouté residence@glendon.yorku.ca en tant qu’expéditeur reconnu.

L’emménagement des nouveaux étudiants aura lieu le 25 août 2024 : Pour votre sécurité, il est essentiel de vous munir d’une carte d’identité avec photo délivrée par le gouvernement ou d’une YU-Card le jour de l’emménagement. Pour protéger votre vie privée, nous ne pouvons vous remettre les clés qu’à vous, et non à vos parents, à votre famille, à vos amis ou à vos représentants.

Vous pouvez demander à deux (2) personnes de vous aider à emménager. Nous demandons que seul l’étudiant qui s’enregistre se rende à l’endroit où les clés sont récupérées.

Arrivée tardive : Si vous n’emménagez pas avant le premier jour de cours et que vous n’avez pas prévenu les services de résidences et de conférences par courriel, vous perdrez votre réservation de chambre et des frais de non-présentation de 500 $ seront portés à votre compte d’étudiant.

Residence Linens: Faites en sorte que votre espace soit comme chez vous avec des articles de chambre, de salle de bain et de cuisine élégants à des prix étudiants. Profitez de la livraison gratuite directement à votre résidence en commandant en ligne sur le site Residence Linens. Commandez avant le 13 août pour être sûr d’être livré le jour de l’emménagement.

Location de réfrigérateurs Coldex : Profitez de la commodité d’avoir votre propre réfrigérateur dans votre résidence ! Coldex livrera votre réfrigérateur avant votre emménagement et le récupérera après votre départ. Commandez votre location de réfrigérateur en ligne sur Coldex. Remarque : les réfrigérateurs communautaires ont un espace limité dans les résidences de style traditionnel, il est donc fortement recommandé d’apporter ou de louer un mini-réfrigérateur.

L’université n’est pas responsable des objets personnels perdus ou endommagés dans la résidence à la suite d’un vol, d’un incendie, d’une inondation ou d’autres incidents indépendants de notre volonté.

À propos de votre résidence: Pour de plus amples informations au sujet de votre résidence, incluant ce qui est fourni dans la chambre, veuillez visiter la page d’information de la résidence.

Veillez à suivre les panneaux de signalisation tout au long de votre parcours !

Arrivée sur le campus : À votre arrivée sur le campus, veuillez vous rendre à l’endroit où vous devez récupérer vos clés. Nous disposons d’une carte interactive du campus pour vous aider. Seul l’étudiant qui s’enregistre doit se rendre au point de retrait des clés. Préparez-vous à présenter votre YU-Card ou une pièce d’identité avec photo délivrée par le gouvernement. Une fois votre pièce d’identité vérifiée, vous recevrez votre dossier de bienvenue qui comprendra votre clé de chambre.

Lieux où ceuillir les clés:

Résidence Key Pick-Lieu
Le dimanche 25 août 2024 
Résidence WoodLe comptoir de réception de la résidence Wood
9h00 à 15h00
Résidence HilliardLe comptoir de réception de la résidence Hilliard
9h00 à 15h00

Arrivée à la résidence : À l’arrivée à votre résidence, veuillez décharger votre véhicule à l’entrée de votre résidence.

Arrivées tardives : Si vous ne pouvez pas vous rendre à votre rendez-vous d’emménagement, veuillez contacter les services de logement de Glendon (residence@glendon.yorku.ca) dès que possible. Tout nouveau résident qui n’aura pas pris possession de sa chambre le premier jour des cours et qui n’aura pas prévenu les services de logement de Glendon par courrier électronique perdra sa réservation de chambre et devra payer des frais de non-présentation de 500 $ sur son compte d’étudiant.

Un membre de l’équipe de la vie en résidence vous contactera après votre emménagement pour vous souhaiter la bienvenue à la résidence Glendon !


Horaire d’emménagement

Jounée d’emménagement : Pour tous les étudiants à Glendon, ce sera le dimanche 25 août 2024 entre 9h00 et 15h00.

*Les demandes d’emménagement anticipé ne sont pas acceptées pour le moment.


Questions fréquentes

Veuillez visiter notre page de FAQs sur l’emménagement et obtenir plus d’informations sur nos chambres et les caractéristiques du bâtiment.

Renseignez-vous au sujet de l’équipe de la vie en résidence.


Vous n’êtes pas certain quoi apporter ?

L’espace étant limité dans la résidence, nous vous encourageons à n’apporter que l’essentiel. Nous avons dressé une liste pour vous faciliter la tâche, voir la liste de choses à apporter.

We hope you had a successful and memorable year in residence!

As per the 2023-2024 undergraduate residence occupancy agreement, students are required to move out of residence 24 hours after their final class/exam or on Friday, April 26, 2024 at 12:00 p.m., whichever is earlier. Please read the following information carefully to ensure a smooth move-out.

Moving Out

It is important to leave your room and common areas in clean, damage-free, and furnished condition. Housing staff will conduct move-out inspections using the information from the room inventory and condition report that students completed upon move-in. Charges may be assessed for any cleaning, missing items or damages that were not reported at move-in.

Any personal items left in residence rooms will be considered abandoned and will be disposed of. Resident may also be charged removal costs if applicable.

Residents planning to return next year and need storage for their personal items must plan with off-campus storage vendors.

Any applicable cleaning, damage, unreturned/lost keys, and late move-out charges will be assessed on your student account. We encourage you to check for any outstanding balances following the move-out period and to make payments to avoid financial blocks that will prevent future enrolment, return to residence for the following term and/or graduation.

Prepare your room/suite for the move-out inspection by following the items below:

  • Dispose of all garbage and recycling material, including food stored in fridges, freezers and cupboards.
  • Empty garbage and recycling bins in room.
  • Where possible, vacuum/sweep the room/suite.
  • Return all residence furnishing to its original setting.
  • Check all drawers and closets and remove all personal belongings.
  • Remove any posters, artwork and tape/hooks from all surfaces in room/suite including doors.
  • Clean bathrooms (for residents living in suites): tub, showers, toilet, and sinks.
  • Clean the kitchen (for residents living in suites): sink, countertops, stove/cook top and cupboards.
  • Close and lock all windows, as well as the room/suite door.
  • Turn off radiator and lights.
  • Empty mailbox before returning the keys.

No personal items can be left in your room and storage in residence is not available. If you require storage, please contact a local storage solutions company.

Once you have moved out, Housing & Conference Services will no longer be taking mail and packages on your behalf. Please empty your mailbox before leaving. Mail for former residents will be held at the York Mailing Service for approximately 2 weeks after the final delivery date before returning them to the sender. Canada Post does not recognize change of address from universities and residence mail cannot be re-directed. Please contact York mailing services (416-736-5572) for further information.

Vacating Residents must also:

  • Notify correspondents about their change of address. This includes agencies (e.g. for income tax returns, GST cheques…) and York University departments.
  • Change their home/mailing address on student records by contacting the Registrar’s Office.

When it is time to move-out of your residence room, please ensure that the room is clean and that no personal items are left behind. Failure to clean your room will result in cleaning charges being assessed to your student account.

You will be required to return your room key, mailbox key, and any other keys you may have received (ie. kitchen access key, music room, etc.). You do not need to return your YU-card. Residence access will be removed from your YU-card upon move-out.

Please return all keys and key cards (issued upon move-in) to your housing services office drop box. Please do not deposit loose keys or keycards. Instead, place all keys and the key card together in a sealed envelope labeled with your name and room number and then deposit them into the drop box at your housing services office. Please do not leave your keys in your room or ask friends or residence dons to return them for you, as delays caused by these actions may result in charges.

Key return locations and hours of operation

Regular Hours
(Monday – Friday, 8:30am – 4:00pm)
Housing Services
Glendon Greenhouse
After hours or weekendsSecurity Services (dropbox)
Glendon Greenhouse
Urgent check-out supportContact the don-on-duty
Please ensure your keys are returned in an envelope with your room number clearly marked on it. Envelopes are available at the key return locations. Failure to return your key upon check-out will result in a key replacement fee being assessed to your student account.

An improper move-out fee of $100 will be charged for keys or keycards that are not returned on the day of move-out.

Repair ChargesFee
Carpet stains/holes$200.00+
Paintings/holes (per wall)$25.00+
Mattress$125.00+
Sofa$150.00+
Chair (each)$130.00+
Table (each)$180.00+
Disposal of garbage & personal belongings$50.00+
Cleaning charges$50.00+
Garbage disposal charges$50.00+
*Each room/suite will be inspected upon move-out. Damage/cleaning charges (if applicable) are posted on the vacating resident’s student account.

Move-out Extension Application

If you have special circumstances and need to stay after your last exam, please complete the late move-out request form by May 10, 2024. Requests for move-out extensions will not be accepted after May 31, 2024. To access the form, sign in using your PPY username without “my.” (e.g., use smith123@yorku.ca instead of smith123@my.yorku.ca).

Please Note:
  • If you wish to remain in residence during the summer months, applications for on-campus summer residence are currently being accepted. Please visit 2024 summer residence for more information.
  • Residents with a history of infractions against residence policies may be denied an extension.
  • Residents that are granted extension permission and violate community standards will revoke their rights to stay and will be asked to vacate immediately.

During house meetings closer to the move-out period, residence dons will review important move-out information and perform periodic checks to ensure residents follow their obligations as per their residence occupancy agreement. Residents who fail to move out on time will be asked to leave residence and may be assessed a $100 improper move-out fee. All residence keys will expire on Friday, April 26, 2024 at 12:00 p.m. unless the student requested and was approved for an extension. 

Exam Period Policies

Extended quiet hours for exams will start on April 9, 2024 at 8:00 a.m. Please be considerate of your fellow residents and help maintain a study-friendly environment. If you encounter noise disturbances, please contact the don on duty.

Returning to Undergraduate Residence

Residents planning to return for the following fall/winter term should submit their housing applications as early as possible to increase their chances of getting a space. Application for the next term launches early February each year. Visit apply for residence for more information.

Entente d’occupation de la résidence

L’entente d’occupation de la résidence est un contrat légal qui détaille les termes et conditions de votre logement à l’Université de York. Il couvre les frais de résidence, les services disponibles et les directives relatives à la vie en résidence.