Advertising Food for Health and Happiness: Bovril to superfood (Book Chapter)

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Advertising Food for Health and Happiness: Bovril to superfood (Book Chapter)

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Many cultures have versions of the sayings, “you are what you eat,” “a hungry person is an angry person,” and “let food be thy medicine.” Food, health, and well-being are inextricably linked, and advertising has long capitalized on this.[1] Promotional messages that describe food products as linked to diets, low in undesirable ingredients like added sugars, or high in desirable ones like fiber, always imply that such products improve health. While those qualities can be beneficial to human health, their impact is sometimes exaggerated as a magical solution to the pursuit of health and well-being.

De nombreuses cultures ont des versions des dictons « tu es ce que tu manges », « une personne affamée est une personne en colère » et « que la nourriture soit ton médicament ». L’alimentation, la santé et le bien-être sont inextricablement liés, et la publicité en profite depuis longtemps.[1] Les messages promotionnels qui décrivent les produits alimentaires comme étant liés aux régimes alimentaires, pauvres en ingrédients indésirables comme les sucres ajoutés, ou riches en ingrédients souhaitables comme les fibres, impliquent toujours que ces produits améliorent la santé. Même si ces qualités peuvent être bénéfiques pour la santé humaine, leur impact est parfois exagéré et considéré comme une solution magique à la recherche de la santé et du bien-être.

Year of Publication: 2022
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Author: Anne F. MacLennan, Irena Knezevic
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