Challenging “Apartheid” on the Canadian Airwaves: The Community Media Advocacy Centre’s Critical and Intersectional Approach to Broadcasting Policy Advocacy, Scholarship, and Education
Background
Within research and teaching concerning broadcasting policymaking, there are evident gaps in Canadian communication studies that marginalize the self-determination of people who are Indigenous, racialized, or living with disAbilities.
Analysis
The scholar-activism of the Community Media Advocacy Centre (CMAC) seeks to expand the canon of Canadian communications scholarship, especially in the area of broadcasting policy, to include Canada’s history of colonialism and discrimination against racialized people.
Conclusion and Implications
This article summarizes the lessons CMAC is learning about broadcasting policy advocacy, scholarship, and education in Canada while advancing its critical and intersectional approach to disrupting settler colonialism and oppression in the media.
Contexte
Dans la recherche et l’enseignement concernant l’élaboration des politiques de radiodiffusion, il existe des lacunes évidentes dans les études canadiennes en communication qui marginalisent l’autodétermination des personnes autochtones, racialisées ou vivant avec des handicaps.
Analyse
Le militantisme académique du « Community Media Advocacy Centre » (CMAC) cherche à élargir l’accent des études canadiennes en communication, notamment dans le domaine de la politique de radiodiffusion, pour inclure l’histoire du colonialisme et de la discrimination contre les personnes racialisées au Canada.
Conclusion et Implications
Cet article résume les leçons que le CMAC apprend sur la défense des politiques de radiodiffusion, la recherche et l’éducation au Canada, tout en faisant progresser son approche critique et intersectionnelle pour perturber le colonialisme de peuplement et l’oppression dans les médias.
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Authors: Felix Odartey-Wellington, Gretchen King