Linking the Radio Audience from the Past to the Present: Communication of Knowledge through Websites and Electronic Resources (Book Chapter)

Home » Publications » Linking the Radio Audience from the Past to the Present: Communication of Knowledge through Websites and Electronic Resources (Book Chapter)

Linking the Radio Audience from the Past to the Present: Communication of Knowledge through Websites and Electronic Resources (Book Chapter)

The sharing of knowledge is one of the key elements of a society’s economic, social, scientific and cultural development. Social and human science research addresses some of society’s most pressing problems, such as poverty, illiteracy, high dropout rates in schools, marginalization of social groups to name but a few. Despite its vital role in building a civil society, research in the social and human sciences has been criticized for being little known by the public. This lack of large-scale visibility detracts from its social and scientific significance and legitimacy in a media-driven society. To address this pressing need for sharing social and human science knowledge and to overcome the paradox of its invisibility, this book brings together researchers from across disciplines in the social and human sciences who have identified the challenges in communicating across boundaries of researcher and practitioner communities and who have begun to develop solutions ranging from research dissemination in the media to stakeholder engagement in research networks and partnerships.

 

Le partage des connaissances est l’un des éléments clés du développement économique, social, scientifique et culturel d’une société. La recherche en sciences sociales et humaines traite de certains des problèmes les plus pressants de la société, tels que la pauvreté, l’analphabétisme, les taux élevés de décrochage scolaire, la marginalisation des groupes sociaux pour n’en nommer que quelques-uns. Malgré son rôle vital dans la construction d’une société civile, la recherche en sciences sociales et humaines a été critiquée pour être peu connue du public. Ce manque de visibilité à grande échelle nuit à sa signification sociale et scientifique ainsi qu’à sa légitimité dans une société dominée par les médias. Pour répondre à ce besoin urgent de partager les connaissances en sciences humaines et sociales et pour surmonter le paradoxe de son invisibilité, ce livre rassemble des chercheurs de diverses disciplines en sciences humaines et sociales qui ont identifié les défis de la communication au-delà des frontières des communautés de chercheurs et de praticiens, qui ont commencé à développer des solutions allant de la diffusion de la recherche dans les médias à l’engagement des parties prenantes dans les réseaux et partenariats de recherche.

Year of Publication: 2008
Publisher website
Author: Anne F. MacLennan
Categories: