Old Media, New Media, Intermedia: The Toronto Star and CFCA, 1922–1933 (Book Chapter)

Home » Publications » Old Media, New Media, Intermedia: The Toronto Star and CFCA, 1922–1933 (Book Chapter)

Old Media, New Media, Intermedia: The Toronto Star and CFCA, 1922–1933 (Book Chapter)

Canada’s creative industries encompass book, periodical, and newspaper publishing; radio and television broadcasting; the music industry; video game production; filmmaking and video production; telecommunications; and the new media. These industries represent a major sector in the Canadian economy and exert a profound influence on many aspects of Canadian life.

In Cultural Industries.ca, thirteen contributors take a thought-provoking look at the industries that form this important sector and the central issues that are currently under debate. They also discuss how these industries have adapted to the rise of new digital technologies that have radically altered how they engage with their audiences and how they produce and distribute content.

Offering a timely analysis and a wealth of current data, Cultural Industries.ca offers a unique portrait of this key sector of the economy.

 

Les industries créatives du Canada englobent l’édition de livres, de magazines et de journaux ; la radiodiffusion et la télédiffusion ; l’industrie musicale ; la production de jeux vidéo ; la réalisation de films et la production vidéo ; les télécommunications ; et les nouveaux médias. Ces industries représentent un secteur majeur de l’économie canadienne et exercent une influence profonde sur de nombreux aspects de la vie canadienne.

Dans « Cultural Industries.ca, » treize contributeurs examinent de manière stimulante les industries qui composent ce secteur important et les questions centrales actuellement débattues. Ils discutent également de la manière dont ces industries se sont adaptées à l’essor des nouvelles technologies numériques qui ont radicalement changé leur manière d’interagir avec leur public et de produire et distribuer du contenu.

Offrant une analyse opportune et une richesse de données actuelles, « Cultural Industries.ca » offre un portrait unique de ce secteur clé de l’économie.

Year of Publication: 2012
Publisher website
Authors: Paul S. Moore, Sandra Gabriele
Categories: