Reading Radio: The Intersection between Radio and Newspaper for the Canadian Radio Listener in the 1930s (Book Chapter)
Just as radio was a new medium in the 1930s, so too was the audience. The Canadian radio listeners of the thirties were enthusiastic consumers of the technology who learned about radio, primarily, from its broadcasts. But a second site for radio listeners to learn about this new medium was the local newspaper. Listening norms, national radio strategies, and programming likes and dislikes were all a part of standard radio columns. Whether or not the columns voiced or influenced opinion about radio, they provided a constant stream of information about the technology, programme content, and practice of listening to the radio. So the experience of listening to radio created an audience in the first instance, but the newspaper played a significant role in reinforcing that listening.
Tout comme la radio était un nouveau média dans les années 1930, le public l’était aussi. Les auditeurs de radio canadiens des années trente étaient des consommateurs enthousiastes de la technologie qui apprenaient la radio, principalement, à partir de ses émissions. Mais un deuxième lieu où les auditeurs pouvaient en apprendre sur ce nouveau média était le journal local. Les normes d’écoute, les stratégies nationales de radio et les préférences de programmation faisaient toutes partie des chroniques radios standards. Que les chroniques expriment ou influencent l’opinion sur la radio, elles fournissaient un flux constant d’informations sur la technologie, le contenu des programmes et les pratiques d’écoute de la radio. Ainsi, l’expérience d’écouter la radio créait un public, mais le journal jouait un rôle significatif dans le renforcement de cette écoute.
Year of Publication: 2012Publisher website
Author: Anne F. MacLennan