Seeing, Selling, and Situating Radio in Canada, 1922-1956
Seeing, Selling, and Situating Radio in Canada, 1922-1956 examines the visual, material, and spatial presence of radio as it reshaped Canadian society in the second quarter of the twentieth century. Through an analysis of radio sets and advertisements, the authors explain how marketing and design were crucial to convincing Canadians to adopt this modern technology. They also discuss how new kinds of spaces were produced by radio, by tracing its intersecting networks of communication and commercialism, public and private places, material and imagined sites. Contains a series foreword by Michelangelo Sabatino and an introduction by Christine Macy.
Seeing, Selling, and Situating Radio in Canada, 1922-1956 examine la présence visuelle, matérielle et spatiale de la radio alors qu’elle remodelait la société canadienne au cours du deuxième quart du vingtième siècle. À travers une analyse des postes de radio et des publicités, les auteurs expliquent comment le marketing et le design ont été essentiels pour convaincre les Canadiens d’adopter cette technologie moderne. Ils discutent également de la manière dont la radio a produit de nouveaux types d’espaces, en retraçant ses réseaux croisés de communication et de commercialisme, les lieux publics et privés, ainsi que les sites matériels et imaginés. Le livre contient une préface en série par Michelangelo Sabatino et une introduction par Christine Macy.
Year of Publication: 2017Publisher website
Authors: Anne F. MacLennan, Michael Windover