The following is a message from the University’s Chief Information Officer Donald Ipperciel. This message was sent by email to the community on Tuesday, May 5.
La version française suit la version anglaise.
Dear Colleagues,
As communicated earlier to you today, to ensure maximum security and as an required step in safely restoring all systems, and better enhance user account protection, we are asking for the entire York community’s assistance by changing their current Passport York password.
Starting today, anyone logging into a Passport York protected website will be prompted and be required to change their current Passport York password.
Below are the steps to follow to change your password:
A. York-owned Windows PCs (e.g. a PC that you brought home from work, laptop or desktop)
- Visit https://mms.yorku.ca (or any other Passport York protected site).
- Before you login, check the “Click this box before logging in to change your Passport York password.”
- Change your password.
- Connect to VPN (see http://computing.yorku.ca/offcampus/ if you are unfamiliar with VPN).
- Lock the machine (Window key + L).
- Unlock the machine using your new password.
B. For non-York owned machines (e.g. your home computer) and Macs
- Visit https://mms.yorku.ca (or any other Passport York protected site).
- Before you login, check the “Click this box before logging in to change your Passport York password.”
- Change your password.
Note: In both cases, any shared drives that have been manually mapped on the computer will either have to be remapped or new credentials entered (using username: yorku\[username] and password: [your current password]). If you require assistance with mapping your drives, please contact askIT@yorku.ca or your Faculty IT group.
Thank you in advance for your help in expediting York’s full IT recovery by changing your password. Doing so, will help us return York’s computer systems to full operational status as quickly as possible, while ensuring maximum security and integrity.
Best regards,
Donald Ipperciel
Chief Information Officer
Chers collègues,
Comme communiqué plus tôt aujourd’hui, afin d’assurer une sécurité maximale et pour permettre de rétablir tous les systèmes de façon sécuritaire, tout en améliorant la sécurité des mots de passe des usagers, nous demandons à tous les membres de la communauté de York de nous aider en changeant leur mot de passe Passport York actuel.
À compter d’aujourd’hui, toute personne ouvrant une session sur un site Web Passport York protégé sera obligatoirement invitée à changer son mot de passe Passport York actuel.
Voici les étapes à suivre pour changer votre mot de passe :
A. Ordinateurs de York (ordinateur de bureau ou portable que vous avez amené chez vous du travail)
- Visitez https://mms.yorku.ca (ou tout autre site Passport York protégé).
- Avant d’ouvrir une session, cochez l’option « Click this box before logging in to change your Passport York password » (cliquez sur cette case avant d’ouvrir une session pour changer votre mot de passe Passport York).
- Changez votre mot de passe.
- Connectez-vous au VPN (voir http://computing.yorku.ca/offcampus/ si vous n’avez pas l’habitude d’utiliser le VPN).
- Verrouillez l’ordinateur (touche Window + L).
- Déverrouillez l’ordinateur à l’aide de votre nouveau mot de passe.
B. Pour les ordinateurs n’appartenant pas à York (ordinateur personnel ou familial) et Mac
- Visitez https://mms.yorku.ca (ou tout autre site protégé de Passport York)
- Avant d’ouvrir une session, cochez l’option « Click this box before logging in to change your Passport York password » (cliquez sur cette case avant d’ouvrir une session pour changer votre mot de passe Passport York).
- Changez votre mot de passe.
Remarque : Dans les deux cas, tous les disques partagés qui ont été manuellement configurés sur l’ordinateur devront être créés de nouveau ou les nouveaux identifiants devront être entrés (nom d’utilisateur:yorku\ [nom d’utilisateur]et mot de passe:[mot de passe actuel]). Si vous avez besoin d’aide pour configurer vos disques partagés, veuillez contacter askIT@yorku.ca ou le service des TI de votre faculté.
Merci par avance pour votre aide afin d’accélérer la récupération complète des TI de York en changeant votre mot de passe. Cela nous aidera à rendre les systèmes informatiques de York pleinement opérationnels le plus rapidement possible, tout en garantissant une sécurité et une intégrité maximales.
Cordialement,
Donald Ipperciel
Dirigeant principal de l’information