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New survey will explore COVID impacts on faculty and staff working arrangements

La version française suit la version anglaise.

Dear York community, 

In August 2020, you received an email to participate in a survey investigating the impacts of COVID-19 on the working arrangements of faculty and staff at York University. Approximately 1,300 people participated in the survey and results were published here on the Global Labour Research Centre website.  

You are now invited to participate in the second round of this survey to better understand how those impacts have changed over time.  

This survey is part of an international research project aimed at understanding the impacts of work-from-home arrangements on academic, administrative, professional, technical and support staff during the COVID-19 pandemic.   

This project is being led by professors from the Centre for Work, Organization and Wellbeing at Griffith University in Australia and more than 12 universities are taking part from Australia and Canada.   

At York University, the study is being conducted by Professors Kelly Pike and James Chowhan from the School of Human Resource Management, on behalf of the Global Labour Research Centre, Faculty of Liberal Arts and Professional Studies. This research study has been approved by the Research Ethics Board at York University.  

The survey will take between 10 to 15 minutes to complete and questions will focus on work-from-home arrangements and the impact on your work. Your responses will be anonymous and participation is voluntary. To complete this, please go here

When this research is complete, a report will be provided to York which will offer important information about how our community is coping with the unusual work situations brought on by the pandemic.   

Thank you for considering participation in this survey and for your time. 

Sincerely, 

Lisa Philipps 
Provost and Vice-President Academic  
 

Sheila Cote-Meek 
Vice President Equity, People and Culture


Chers membres de la communauté de York, 

En août 2020, vous avez reçu un courriel vous invitant à participer à une enquête relative aux répercussions de la COVID-19 sur les modalités de travail du corps professoral et du personnel de l’Université York. Environ 1 300 personnes ont participé au sondage et les résultats ont été publiés ici, sur le site Web du Centre de recherche sur le travail mondial.  

Nous vous invitons maintenant à participer à la deuxième partie de ce sondage afin de mieux cerner l’évolution de la situation.  

Ce sondage s’inscrit dans le cadre d’un projet de recherche international visant à comprendre les répercussions du télétravail sur le personnel universitaire, administratif, professionnel, technique et de soutien pendant la pandémie de COVID-19.   

Ce projet est dirigé par des professeurs du Centre pour le travail, l’organisation et le bien-être de l’Université Griffith en Australie; plus de 12 universités y participent en Australie et au Canada.   

À l’Université York, l’étude est menée par Mme Kelly Pike, Ph. D. et le M. James Chowhan, Ph. D. de l’École de gestion en ressources humaines, au nom du Centre de recherche sur le travail mondial, LA&PS. Cette étude de recherche a été approuvée par le Bureau d’évaluation éthique de l’Université York.  

Le sondage prendra entre 10 et 15 minutes; les questions porteront sur les modalités de télétravail et leurs répercussions sur votre travail. Vos réponses sont anonymes et votre participation est volontaire. Veuillez visiter le site pour remplir le sondage (qui est disponible en anglais seulement).

À la fin de ces recherches, un rapport sera remis à York, fournissant des informations importantes sur la manière dont notre communauté fait face à des situations de travail inhabituelles provoquées par la pandémie.   

Nous vous remercions d’avoir envisagé de participer à ce sondage et de nous avoir accordé votre temps. 

Sincères salutations, 

Lisa Philipps 
Rectrice et vice-présidente aux affaires académiques  
 

Sheila Cote-Meek   
Vice-présidente de l’équité, des personnes et de la cultur
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