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York University launches a brand strategy to reflect its distinct identity in the higher education landscape

new brand featured imagePresident and Vice-Chancellor Rhonda L. Lenton issues the following message to the York University community: 

La version française suit la version anglaise.

Dear Members of the York Community,

York University has a bold vision captured in our University Academic Plan, Strategic Research Plan and other foundational planning documents. I am pleased to announce that we now also have our first-ever brand strategy to capture the distinctive identity underpinning that vision. At Monday’s virtual town hall, I had the opportunity to share this important, forward-looking work that will help position the University for long-term success.

We spent considerable time last year understanding what our many different stakeholder audiences felt was special and unique about York University, and also what they felt was of the greatest importance to them in a university. Our evidence-based approach was critical to ensuring a clear, credible and differentiated articulation of our shared sense of purpose and identity.

I believe that by providing this clarity, both to those who are part of the York community and those external to York, the value we bring to students and to the world will be clear, enhancing our reputation, driving enrolment and attracting funding and strategic partnerships. Most importantly, it is an opportunity for us to recognize and celebrate our many achievements and contributions as a community as we look to strengthen our efforts to address the challenges ahead.

Our distinctive identity is very much aligned with the new University Academic Plan 2020-2025 (UAP). It reflects our shared commitment to driving positive change for our students, our communities and the world around us, through our research and its application, the development of curriculum to reflect the needs of the 21st-century global knowledge economy, implementing innovative student learning practices, and engagement with the communities we serve.

Solidifying our identity requires a collective commitment to continually strengthen how we take up the challenges outlined in the UAP. This commitment includes contributions to the global effort to meet the United Nations’ Sustainable Development Goals and to tackle urgent issues like inequality, racism and climate change. York recently ranked 33rd out of 767 universities worldwide in the Times Higher Education Impact Rankings, but we can do better. Fully realizing our distinctive identity requires the engagement of the entire York community. Every one of us – students, faculty and staff – are York ambassadors. Together, we can deliver on our promise to drive positive change.

Over the coming weeks and months, members of the York community will see the brand come to life in many ways. In the meantime, I encourage you to learn more about York University’s new brand strategy by watching a short video (https://yulink-new.yorku.ca/) which captures our evidence-based process.

Sincerely,

Rhonda L. Lenton
President and Vice-Chancellor


York lance une stratégie de marque repensée

Chers membres de la communauté de York,

L’Université York a une vision audacieuse qui se reflète dans son plan académique universitaire, son plan de recherche stratégique et d’autres documents de planification clés. Je suis heureuse d’annoncer que nous avons maintenant également notre toute première stratégie de marque pour mettre en valeur l’identité distinctive qui appuie cette vision. Durant la conversation communautaire virtuelle de lundi, j’ai eu l’occasion de vous parler de ce travail important, orienté vers l’avenir, qui nous aidera à positionner l’Université pour un succès à long terme.

L’année dernière, nous avons consacré beaucoup de temps à déterminer ce que nos différents auditoires considéraient comme particulier et unique à propos de York, ainsi que ce qui leur semblait le plus important dans une université. Notre approche fondée sur des preuves était essentielle pour assurer une articulation claire, crédible et différenciée de notre vocation et notre identité communes.

Je pense qu’en apportant cette clarté, tant à ceux qui font partie de la communauté de York qu’à ceux qui n’en font pas partie, la valeur que nous apportons au corps étudiant et au monde sera manifeste et améliorera notre réputation, accroîtra les inscriptions et attirera des financements et des partenariats stratégiques. Mais surtout, c’est l’occasion pour nous de reconnaître et de célébrer nos nombreuses réalisations et contributions en tant que communauté, alors que nous nous employons à renforcer nos efforts pour relever les défis à venir.

Notre identité distincte s’aligne tout à fait sur le nouveau plan académique de l’Université 2020-2025 (PAU). Elle reflète notre engagement commun à susciter des changements positifs pour nos étudiants, pour nos communautés et pour le monde qui nous entoure, grâce à nos recherches et à leurs applications, à l’élaboration de programmes d’études reflétant les besoins de l’économie mondiale du savoir au 21e siècle, à la mise en œuvre de pratiques d’apprentissage innovantes pour les étudiants et à notre engagement avec les communautés que nous servons.

La consolidation de notre identité exige un engagement collectif pour renforcer continuellement la manière dont nous relevons les défis énoncés dans le PAU. Cet engagement englobe des contributions à l’effort mondial visant à atteindre les objectifs de développement durable des Nations Unies et à s’attaquer à des problèmes urgents tels que l’inégalité, le racisme et le changement climatique. York s’est récemment classée 33e sur 767 universités du monde entier au palmarès Times Higher Education Impact Rankings, mais nous pouvons faire mieux. La pleine réalisation de notre identité distinctive nécessite l’engagement de toute la communauté de York. Chacun d’entre nous — corps étudiant, corps professoral et personnel — est un ambassadeur de York. Ensemble, nous pouvons tenir notre promesse de susciter un changement positif.

Au cours des semaines et des mois à venir, les membres de la communauté de York verront la marque prendre vie de nombreuses façons. Entre-temps, je vous encourage à en apprendre davantage sur la nouvelle stratégie de marque de l’Université York en regardant une courte vidéo (https://yulink-new.yorku.ca/) qui illustre notre processus fondé sur des preuves.

Veuillez agréer mes sincères salutations,

Rhonda L. Lenton
Présidente et vice-chancelière